En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

måndag 27 juni 2011

Andra sommaren.......................

Jag förundras över tiden! Att jag redan är inne på andra sommaren utan dig mitt älskade barn. Saknaden och smärtan är oförändrad, men numera inlindat i något mjukt så att det inte syns "utåt" (tro jag, hoppas jag). Det säges att med tiden kommer friden, jag väntar......

Midsommar firade vi med vår kära släkt i vår stuga på Öland. Från stugtomten ser man farmors och farfars gamla hus där vi alltid firat våra midsommar och klätt en midsommarstång. Men den tiden är förbi, huset är sålt, Nicklas och farfar är borta...........


I år bestämde vi och gjorde vår första en midsommarstång vid vår stuga, se så fin den blev.

Sedan blev det dags för vår knytis som brukligt är: sill och potatis, grillat och tårta. Vi spelade kubb, unga mot gamla. OBS! Gamla vann!!!

Vad skulle man göra utan släkten, att umgås på detta lättsamma sätt. Dessutom, flera gånger under kvällen nämndes Nicklas och både faster och moster berättade roliga episoder om vår Nicklas på ett naturligt och varmt sätt, jag är otroligt tacksam för detta!

(Nedan dokumenterat 2011-07-02)
Söndagen 26/6 åkte alla hem utom jag och min syster då våra semestrar hade börjat. Hela veckan var solig och varm. Själv fick jag inte njuta av detta på grund av tråkig virus/bacill som fick mig att sova mesta tiden. Min stackars syster fick roa sig bäst själv.
Jag låg i soffan precis där du har legat min son när du var sjuk, jag tittade på träden, himlen, ett och annat moln som gled förbi.........flyger du där mitt barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar