En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

söndag 28 augusti 2011

Loppmarknad på Västra Esplanaden

Den här sommaren har jag inte haft tillräckligt med energi att ägna mig åt insamlingen på barncancerfonden till Nicklas minne. Känner nu att energin är på väg tillbaka så då är det dags att göra ngt. Förra veckan hade jag semester och passade på att vara kvar på Öland några extra dagar. Det är mycket vilsamt att vara på Öland. Det är enkelt "att bara vara". Jag kunde njuta av våra vackra rosor som i år är nästan är självlysande.



Detta gav mig kraft, då kunde jag tänka på Nicklas på ett fridfullt sätt, trots att saknaden är oförändrad. Jag kunde även planera och bestämma mig för hur jag skulle fortsätta med insamlingen till barncancerfonden.




Efter fridfulla dagar på Öland var jag åter i Växjö på torsdagen. Detta för att förbereda mig inför loppmarknaden i Växjö som jag bestämt mig att medverka i. Ett arrangemang som Växjö kommun anordnar då och då. Tänkte att jag skulle prova på, särskilt då jag hade kvar en hel del grejer som goda vänner och grannar hade skänkt till förmån för barncancerfonden. Nedan bilder från loppmarknaden 27/8 2011.

Förutom mitt bord, så var hela Esplanaden full av olika stånd.



Faktum är att jag lyckade sälja det mesta, fasten mycket billigt. Fick in 870:- som nu är insatta på Barncancerfonden.

1 kommentar:

  1. Vill ge dig varma tankar och får en stark känsla av kraft till det viktiga du gör.
    Var rädd om dig.
    Kram Karin

    SvaraRadera