En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

onsdag 20 november 2019

I dag 10 år sedan du lämnade oss älskade Nicklas

Vår värld ser annorlunda ut nu. Digitaliseringen finns överallt på gott och ont. Du hade gillat digitaliseringen tror jag. Jag gillar det också men det har gått för fort. Vi människor var inte förberedda. Många blev/blir sjuka av att pressa sig för att bli snabbare/effektivare, vilket är en effekt av digitaliseringen och vår nutida samhälle tror jag.
En del unga människor kan inte lyssna på en ljudbok i normal takt utan måste "sped up". Det senaste är att det kan man även göra med en film!? Så löjligt tycker jag. Samtidigt har jag hört att det finns efterfråga på att spela upp film långsammare! Ja vad säger oss detta? Men nog om detta nu......
Den här fina soluppgången fick jag uppleva i dag när jag skulle till din grav. Men solen har lyst med sin frånvaro denna November månad.
Det har även hänt ngt med vår natur! Isarna smälter, det är varmare. Översvämningar och stora bränder. Många unga demonstrerar .....

Pumpan är från allhelgona/halloween helgen.
Saknar dig så mycket Nicklas. Vi alla saknar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar