En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

torsdag 30 september 2010

Hjärtligt välkomna till loppis i Ramsättra!!!!!!!!


Då är det dag före dag före loppisdag! På lördag 2/10 går det av stapeln. Vi har öppet mellan kl.10.00-16.00.
För er som inte känner till detta så är det Skördefest på Öland 30 september-3 oktober. Hela ön sjuder av aktiviteter av många olika slag. Allt från konstutställningar, pumpatävlingar, försäljning av inhemska produkter, men även importerade m.m..... Och i allt detta våran lilla loppis i Ramsätra.
Jag måste påengtera hur roligt det är att så många är engagerade. Och bara för någon vecka sedan fick en god vän ytterligare en ide. Så förutom loppis kommer det att finnas även en ”tomtestuga” i Ramsättra under hela skördefesten. En utställning med tomtar, och den som vill får smaka glögg! Ja det är inget fel på kreativiteten i byn! Och om meteorologerna har rätt den här gången, så ser det ut som att vi får bra väder.

Vi ska som planerat ha ett ”kaffebord” på loppiset. Där kommer vi att servera kaffe (så klart), saft samt kaffebröd. Matias som är chefen på ICA i köpingsvik sponsrar med kaffe, saft, muggar m.m. Kaffebrödet kommer från bageriet i Köpingsvik. Stort tack till Rosita och Matias som sponsrar oss med detta.Förutom kaffebröd från konditoriet, så har några bybor bakat, så gott folk här finns mycket fika! Välkomna!
Vi kommer att ta lite betalt för fikat, och hela förtjänsten går till Barncancerfonden. Nu hoppas vi förstås att många människor besöker vår loppis och tomte stugan, vi hoppas också kunna sälja våra prylar. Jag hoppas att det blir en rejäl slant till Nicklas insamling till Barncancerfonden,för mera forskning mot cancer.
Älskade Nicklas du är med mig i allt jag gör. Jag har plockat blommor och vackra blad, precis så som vi gjorde tillsammans förra året samma tid. Din sista tid lärde du dig uppskatta naturen. Varje dag du orkade var vi ute på promenad. I början gick du med kryckor, sedan körde jag dig i rullstol. Då kunde du säga, stopp mamma, titta vilket vackert blad, plocka det. Ja jag har plockat många blad, blommor, björnbärskvsitar och gjort en höstkrans till dig mitt älskade barn, en krans fylld av kärlek, som jag ska lägga på din grav.

1 kommentar:

  1. Hej. Låter som en helt fantastisk helg på Öland,önskar vi kunde vara där men tyvärr.
    Lycka till med Loppis,tomtar och allt.
    Så vacker krans du har gjort till Niklas.Han var säkert med dig i skogen och valde ut bladen till kransen. Kram ta hand om er.

    SvaraRadera