En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

lördag 16 oktober 2010

Att göra goda gärningar

I dag på min promenad runt Växjösjön såg jag den här vackra Björken. Bladen lyste som guld i solen. Nicklas skulle ha njutit av att se det här trädet. Vidare på min promenad började jag fundera på om jag gjort några goda gärningar i dag?

Något som glädjer mig är att jag sett i olika media att det uppmärksammats, hur viktigt det är att göra goda gärningar och att den som gör handlingen i sin tur mår bra av detta. Jag kan bara instämma! För mig är det viktigt att göra goda gärningar, helst dagligen stora och små.

Att hjälpa andra människor även de man inte känner känns otroligt bra i själen. Det är bara att följa hjärtat, att göra det på sitt eget sätt. Hela min vandring var en god gärning. En effekt av min vandring är att jag även fått kontakt med andra människor i liknande situation som min. Till de som behöver, delar jag med mig av mina erfarenheter, men jag får också mycket tillbaka. Man kan säga att vi hjälper varandra. Och som jag skrivit till flera av mina mailvänner så svarar jag alltid, men kanske inte genast, beroende på hur många mail jag fått. Men även beroende på min dagsform, ibland är det dåligt med ork.
I senaste numret av tidningen Kattis&Co nr.10 finns att läsa om min vandring och det goda jag försöker åstadkomma. Även detta har givit mig nya mailvänner. Jag hoppas att artikeln även bidrar till gåvor för insamlingen till min Nicklas minne, på Barncancerfonden, för fortsatt forskning och bekämpning av cancer. Loppiset i Ramsättra har fört insamlingen framåt. Nu funderar jag på nästa steg. Jag hoppas kunna hitta på något. Om någon har en god ide hör gärna av er. Till dess ska jag ta ett varv med bössan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar