En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

söndag 9 oktober 2011

Livsspiralen

Jag fortsätter skriva där jag slutade i förra inlägg.


Nästa dag berättade jag om min dröm. Jag sa också att jag kände att jag behövde tända ljus för Nicklas. Efter frukost åkte vi och våra vänner till en liten fiskeby. I en butik där, sålde en kvinna handgjorda smycken. Direkt såg jag ett smycke i form av ett löv som jag ville ha (inte för att jag är mycket för smycken), jag tänkte på alla fina löv som Nicklas och jag samlade hans sista höst. När jag tittade lite närmare på lövet såg jag en krumelur inristad. Jag frågade kvinnan vad det var, hon sa att det var ett Keltiskt tecken, en livsspiral. Hon hämtade en gammal bok med keltiska tecken, på en av sidorna i boken fanns flera liknande tecken för livsspiral. Märkligt på ngt. sätt kändes det som att smycket hörde i hopp med min dröm och Nicklas budskap i drömmen.



Resten av tiden på Irland såg jag tecknet för livsspiral överalt, jag tyckte det var konstigt att jag ej upptäckt detta innan jag haft min dröm. Men varje gång jag såg tecknet fick jag en skön hoppfull känsla i hela kroppen. På nätet finns mycket att läsa om livsspiral och spiralens väg.......



Vi hittade en stor kyrka i lilla fiskebyn. Där tände vi ljus för vår Nicklas. Älskade Nicklas...........


Jag är inte religiös, men det känns bra att tända ljus för Nickas i en kyrka, han hade en tro.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar