En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

onsdag 22 december 2010

15: "att bara vara"

Kära läsare i måndags hörde jag på nyheterna att svenska hushåll har aldrig haft så bra ekonomi som nu! Det låter ju bra, men ger det lycka till alla? Sjuksköterskorna som intervjuades på nyheterna i går såg allt annat än lyckliga ut. Stressen syntes i deras ögon. De kan inte längre svara för säker vård! Jag önskar de kunde protestera mera. Jag har på nära håll sett stressen i vården under Nicklas sjukdomstid. Det kanske är dags att ge mera resurser till vården? Något att fundera på?
Nu vill jag önska alla en fridfull jul, jag hoppas att den blir så fridfull att så många som möjligt får tid att ägna sig åt eftertanke och vad som är viktigt. Tankar som hjälper dig framåt och det du kan påverka. Var säker på att du kan påverka mer än du tror.

Slutligen Citatet av MassimoAzeglio: "Den som ingenting gör är den ende som kan vara säker på att inte begå fel och att inte ibland bli utsatt för skvaller eller löje."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar