En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

fredag 18 mars 2011

Loppis på Högstorp?

Kära läsare, det har varit lite magert med skriverier på bloggen sista tiden. De tunga dystra skriverier om stress och sedan jämställdhet har krävt energi, särskilt alla besök på de olika instansers hemsidor. Det har krävt energi, men jag har även fått energi, av att förstå en del av hur vårt samhälle fungerar, och var jag befinner mig i det hela.
Förmodligen kommer jag skriva mera om dessa tunga ämnen, varvat med ett nytt litet projekt jag startat upp för att få lite fart på min insamling på Barncancerfonden.
Efter det lyckade loppiset på Öland, har jag funderat om jag skulle kunna upprepa ett loppis på Högstorp. När jag nyligen hittade en gammal klasslista i Nicklas gömmor från 2003 (5a)visste jag hur jag skulle börja. Jag bestämde mig för att kontakta alla föräldrar till barnen på klasslistan, människor som jag träffat många gånger och lärt känna under årens lopp. Det har tagit mig några veckors tid att ringa alla. Mycket energi har gått åt att ringa men jag har också fått energi, så många trevliga samtal med omtänksamma människor. Så underbart! Och alla ville spontant delta i ett loppis!

Nicklas älskade loppis........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar