En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

fredag 6 augusti 2010

Algutsboda Hembygdsförening!

Vad glad jag blev i dag! Nicklas insamling till Barncancerfonden fick rejält tillskott från Algutsboda Hembygdsförening!
Det hela började med att jag på min vandring träffade Anita i Boda. En underbar människa som lyssnade på mig och förstod vad jag gjorde och gick igenom. Hon skulle undersöka om Algutsboda Hembygdsförening kunde bidra med gåva till Barncancerfonden.
Hon berättade att en gång per år annordnar Hembygdsföreningen "Mobergsaftnar". Först väljer man ut en vacker plats att träffas på, där läser man sedan dikter av Vilhelm Moberg på ortens dialekt. För de som inte känner till detta så härstammar Vilhelm Moberg från denna socken.
I år träffades man i Yggersryd på en vacker kulle. 175 personer kom. Intäkter man får in går till välgörenhet och i år valde man att sponsra "Nicklas insamling". Och inte nog med detta, den summan man fick in dubblar Hembygdsföreningen!!! STORT TACK!!!!

På bild ser ni Hembygdsmusseet i Algutsboda. Vad roligt med så aktiv hembygdsförening, som är så stolt över sin bygd. Dessutom värnar föreningen om hjälpbehövande med varmt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar