En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

tisdag 10 augusti 2010

Nicklas älskade loppis!!!!!!



Då var det augusti. Det blev bråda dagar innan vi lämnade Öland. Nästan varenda stuga/hus besökte jag i Ramsättra, för att höra om det fanns intresse av Byaloppis, och om man kunde tänka sig ge något av behållningen till Barncancerfonden? Alla jag frågade tyckte att idén var jättebra och man kunde tänka sig att skänka en del av pengarna till Barncancerfonden.


Datumet för Byaloppis som passade bäst blev 2/10. Det är lördagen under Skördefesten.



På tal om att skörda så har Ronnie plockat kantareller, det blev en liten skörd. Men hösten är inte slut ännu! Själv har jag inte orkat gå ut i svampskogen, utan Nicklas.



Nu ska jag fundera på hur det hela med Byaloppis ska organiseras. Det bor mycket trevliga människor i vår by, så jag ser fram emot denna tillställning.

1 kommentar:

  1. Ni är verkligen fantastiska och att ni orkar det är med stor beundran jag läser om allt ni tar er för och till en sån fantastisk sak sen. Ser fram emot att ses i September. Kram cilla

    SvaraRadera