En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

lördag 8 januari 2011

17: "att bara vara"

I dag på morgonen hade jag inte lust till någon promenad, jag brukar inte bry mig om vad det är för väder i vanliga fall men i dag tog det emot på något sätt. I stället satte jag på TV och hamnade på kanal 4 nyhetsmorgon.

Programledaren var i diskussion med Tomas Danielsson som är utbildad beteendevetare och kallar sig själv för stressdoktor. Han reser runt i landet och föreläser till företag och organisationer om stress i samhället. Det han förmedlade i TV var mycket intressant, bland annat förespråkade han för hur en bra chef/arbetsgivare ska vara, att en bra chef måste vara utrustad med kärlek till sina medarbetare, kontrollera hur de mår innan kraven att köra på. Att chefen tillsammans med medarbetaren sätter gränser, eller "återhämtningsöar", (som Danielsson kallar det), i den egna personliga utvecklingen på arbetsplatsen.

Om man går in på tv4.se så kan man dels se dagens chatt mellan "stressdoktorn" och allmänhet. Sen kan man också lyssna på de andra gångerna han medverkat på nyhetsmorgon. Jag har inte hunnit lyssna själv på allt men blir glad av denna tv4 satsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar