En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

söndag 30 januari 2011

I dag minns vi..........................

Älskade Nicklas i dag skulle du ha fyllt 19 år. Vilken glädje det skulle varit att fira dig...................

Jag tänker på året som gått, det här året utan dig..........
På allt som jag gjort, med sådan intensitet. Som alla kontakter och diskussioner med vården, där vi, din pappa och jag ville få till stånd ändringar och förbättringar, så att inte andra barn skulle få lida som du fick. Min vandring för att hedra dig och min insamling till Barncancer fonden. Loppiset på Öland och nu mitt envisa skrivandet på bloggen om stress.
Varför mitt barn har jag gjort allt detta?
Jag visste det inte till att böja med, men vet det nu.....
Allt jag gör gör jag för att dit liv inte ska ha varit förgäves. En stark känsla i tanke och hjärtat, ditt korta liv ska inte ha varit förgäves. Jag hoppas att min strävan ska resultera i något bra, det är mitt mål, att som din mor i alla fall försöka.
I dag har vi, din far och jag orkat titta på bilder från förr, vi minns, men det är svårt.............................

Några av bilderna delar vi med oss.
Frukost på sängen 2005.
Ingen födelsedag utan tårta!
Nicklas på resa med mamma och pappa. Storebror hade inte tid att följa med.
Missan ville gärna titta på när Nicklas badade.
Nicklas, storebror och pappa. Resan till Egypten.
Farmor fyller 80 år. Nicklas älskade kalas.
Nicklas sport var sqash, här spelar han med sin pappa. Sista året innan Nicklas blev sjuk så hade hans pappa ingen chans på banan.

Nicklas med kusin, värmer kalla fötter och drycker varm choklad efter en kall dag på Öland.

Mys i soffan med mormor och missan.

Sista cyckelturen sommaren 2009 på bygatan, Öland.

På restaurang i Borgholm, september 2009.

I dag.

4 kommentarer:

  1. Grattis på 19 års dagen Niklas. Jag vet vad dina föräldrar får gå igenom nu i livet utan dig,alla underbara fina minnen ni har tillsammans. den tiden kommer inte tillbaka men betyder så otroligt mycket att man fick den tiden tillsammans. Jätte fina härliga bilder som jag kan förstå att är svåra att tänka tillbaka på. Evelina älskade också kalas av all de slag,så jag tror att Niklas och Evelina ställer till ett hejdundrandes kalas för alla änglar. Kram på er /Cilla

    SvaraRadera
  2. Nicklas liv var inte i förgäves Nera. Vi är många som minns Nicklas som en underbar, snäll, omtänksam, glad person! Frågan är ju ens om han hade några negativa sidor!
    Nicklas finns i många personers tankar och kommer att finnas kvar, de märker man bara på facebook där många "gillar" en statusuppdatering som löd "Grattis Rune på födelsedagen".

    Jag tror verkligen att han ställer till med en rejäl fest där uppe i himlen!!
    Grattis dagiskompis på 19 årsdagen!
    //Philip Bergström

    SvaraRadera
  3. Tack kära ni för kommentarerna, Jag behövde få läsa detta.
    //Nera

    SvaraRadera
  4. Hej Nera!
    Vad härligt att höra att min lilla ängel kan ha varit på 19-årskalas i himlen. All sorg får ett skimmer av lättnad när man tänker på att våra änglar lever i en bättre, smärtfri tillvaro och att de gör roliga saker. Vår lördag var fruktansvärd. Framåt dagen insåg jag varför: tvåmånadersdagen sedan Tilda blev en ängel. Idag har också varit en tung dag men jag känner lättnad och att det värsta släpper när jag tänker på att alla änglar har varandra och att de gör roliga saker tillsammans.

    Många kramar till dig, från Camilla.

    SvaraRadera