En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

måndag 17 januari 2011

20: "att bara vara"


Vår stress har blivit Storindustri! Undrar hur mycket det omsätter i pengar och hur många arbetstillfällen det skapar? Våra politiker borde jubla över detta (det kanske de redan gör?). Det kanske ger mera ekonomiskt till samhället än vad det kostar, om man då bortser från lidandet det skapar.

Som alltid i allt så styr behovet efterfrågan! Och eftersom efterfrågan är stor på detta område (stress) så finns det mycket att välja på. Frågan är bara vad och var? Jag kan tänka mig att en person drabbad av stress kan ha svårt att välja på denna marknad.
Som sagt det är mycket att välja på och mycket är mera eller mindre seriöst tror jag. Om man goglar på stress så får man 160 000 000 "träffar". I veckotidningar får man goda råd, och även i dagstidningar. På TV4 kan man få goda råd av "stressdoktorn". Även landstingen erbjuder olika alternativ. Och sedan all ny litteratur i ämnet! Ja sannerligen märks det att vi lever i ett informationssamhälle, så många val! men vilket är bra?


Min tanke är att framöver presentera vad jag hittat, jag är även tacksam om ni kära läsare också delger era erfarenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar