En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

måndag 14 juni 2010

Andra vandringsdagen















Efter en mycket god natts sömn och stadig frukost hos Karin i Hovmantorp, var det dags att gå vidare. Karin var ledig idag och ville följa med mig en bit på vägen. Vi stannade till i en skogsdunge och hon visade mig en väldoftande blomma som heter skvattram. Den här växten används vid växtfärgning av garn. Gnuggas växten mot hud så skyddar den även mot mygg.


Träskulptur i Hovmantorp


















De mesta var stängt i Hovmantor såhär tidigt, så vi vandrade ut på 25-an.
















Karin bullade upp med kaffe och godsaker som smakade bra vid stoppet i Strömbergshyttan. I butikerna där informerade jag om mitt projekt.
















På bild forsande vatten i Lessebo. Många spännande möten med människor där. Fantastiskt att folk tar sig tid att lyssna på mig trots jäktade tider nu inför semestern. Jag vet att jag borde ha valt en lugnare tid på året för denna vandring men när jag väl visste vad jag
måste göra så fick det bli nu. Karin åkte hem med buss från Lessebo, stort tack för allt.
















"Mamma tänk om jag snart kommer att flyga bland molnen" sa Nicklas en gång mot slutet av sin sjukdomstid. När jag stelnade till sa han genast "Jag skojar bara mamma". Varje gång jag ser sånna här moln tänker jag att Nicklas flyger där.
















Många tankar på Nicklas under lång ensam väg. Till slut är jag framme i Eriksmåla.
















Jag köpte en hamburgare på pizzerian i Eriksmåla, ägaren där sa att hon ville bidra till insamlingen för barncancerfonden.
Nu väntar vila i eriksmåla.

3 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt vilken kraft du har fått!!! Jag följer din resa och är så stolt över dig min kära storasyster. Hoppas andra också känner av din nyvunna energi och inser hur viktigt det du gör är. Lyckat till med fortsatt vandring och insamling och om allt går som det ska sluter jag upp sista etappen. Kram på dig min syster och vän!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har så fina vänner som du får stöd av,och vilka fina bilder.Även vädret verkar vara på din sida,här upp i mellansverige är det bara regn och rusk,vädergudarna tänker säkert på dig.
    Lycka till på din fortsatta vandring!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig all lycka på färden och många sköna slantar till forskningen!
    Jag har själv en insamling på cancerfondens sida och har hittills lyckats samla in 8750 :-
    Hoppas det blir mer!

    SvaraRadera