En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

tisdag 22 juni 2010

Köpingsvik

Då var det dags att lämna stugan inför planerade stoppet i Köpingsvik och sedan hemfärd till Växjö. Men först lite bilder, ingång till stugan med lilla fågelboet över dörren.

Förlåt lilla Lövsångare, men jag var tvungen att föreviga äggen.


Sedan svepte jag med mobilkameran över Nicklas rum från höger


till vänster.
Nu är jag i Köpingsvik och redo att besöka företag/butiker. Hoppas på gåvor till Barncancerfonden.

Nya bryggan utanför Sinus! Vilket bygge! Kan tänka mig att detta blir ett kärleksstråk.

Vy från bryggan, Köpingsvik på avstånd. (ska nog inte ta avståndsbilder med mobilen)

Köpingsvik överaskade mig! Jag trodde att det skulle ta max ett par timmar att vandra runt här.

Men oj, det var tydligen ett tag sedan jag gick här, inte viste jag att det fanns så många nystartade företag och nya ägare till gamla företag som rustats upp. Snyggt och fräscht! Heja Köpingsvik!!!

Överallt var det febril aktivitet, trots detta stannde folk upp, lyssnade och tog mitt informations brev.





Då var jag åter tillbaka i Växjö. En dam som heter Kerstin tog bilden. Hon förlorade sin make i cancer. Vi är många med sorg.





1 kommentar:

  1. Hej Nera,
    välkommen tillbaka.Bra gjort,jag har sett fram emot att läsa din dagbok varje dag. Där man kunde följa din lyckade vandring med insamling och upplevelser längs vägen. Hoppas du känner dig stolt och nöjd med din insats.
    Många kramar från mig, Ylva.

    SvaraRadera