En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

tisdag 15 juni 2010

Tredje vandringsdagen















Övernattningsstället i Eriksmåla. Otroligt charmig stuga både utvändigt och invändigt.
Ett stort tack Liselotte Korner för att jag fick spendera natten i din stuga. Önskar att alla hade möjlighet att bo såhär någon gång. Om du vill bo här, googla "stugknuten eriksmåla".
















Jag hann endast gå några få meter från Eriksmåla innan första skuren kom. Först sökte jag skydd i skogen, men sen så åkte regnkläderna på för det regnade hela vägen fram till Algutsboda.
















Tände tre ljus i Algutsboda Kyrka för tre själar, Nicklas, min pappa och för Nicklas farfar.
Det vore enkelt att ha en tro i en sånhär svår situation.

Dagens funderare:
Om man tänker sig att vi är högst upp på näringskedjan och att slutprodukten av våra kroppar är en själ som frigörs när vi dör. Att själen då har tillgång/möjlighet att färdas överallt i stora universum. När själen får en sådan möjlighet så är kanske våra liv på jorden så obetydeliga att själen inte har tid att visa sig för oss eller att återkomma. Fast det här får vi nog aldrig något svar på.
















När jag skulle fortsätta från kyrkan så blev vädret ännu sämre. Jag sökte skydd i en liten stuga bredvid kyrkan, där vaktmästaren Ingemar höll till. Där blev jag sittandes i en timme innan jag kunde fortsätta. Han hade tid att prata länge med mig.
När jag väl kom ut såg jag att det även hade haglat, se bild.
















Precis när jag kom till Boda så blev jag stoppad av Göran Göransson. Han och hans hustru driver Hönsalottas Luffarmuseum. Han tyckte att jag gjorde en god sak och ville därför göra en intervju för tidningen.
Göran brinner för välgörenhet och brukar annordna tillställningar för insamlingar. Gå gärna in på http://www.luffarmuseum.se/



På luffarmuseet kan man köpa denna vackra glaspjäs. En del av behållningen går till välgörande ändamål.
















Nu styr jag stegen mot vandrarhemmet i Boda där jag ska tillbringa natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar