En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

söndag 27 juni 2010

Midsommar 2010

Min midsommar började redan på torsdagen den 24/6, med en midsommar lunch på Solvändan.Solvändan i Högstorp finns enheterna Vuxenhabiliteringen, Tolkcentralen, Hörsel-och dövenheten, N.P. teamet och Syncentralen. En gemensam midsommar lunch anordnas, där även en del kamrater från Ljungby inom samma organisation medverkar. Detta är en trevlig tradition sedan många år. I år var det N.P. teamets tur att stå för det praktiska av förberedelserna inför midsommarlunchen, ja ni vet sill, potatis, köttbullar, bröd ost.......allt detta till självkostnadspris
En trevlig tillställning där medarbetare och chefer får tillfälle att önska varandra trevlig sommar nu inför semestertider.
Min menig var att delta i lunchen och samtidigt passa på att berätta för mina arbetskamrater hur jag ser på detta med bemötande, när man är i sorg. Först måste jag bara delge att jag faktiskt försökte skriva ner om bemötandet i ett brev, men det var inte så lätt. Jag trodde det skulle bli lättare att ta det muntligt. Min tanke var att berätta i korta drag och förstås i positiv anda.
Men OJ! Det gick inte bra, jag blev ledsen och kom av mig och innan det blev ännu värre fick chefen för N.P. teamet snyggt stoppa mig. Tack för detta.
(Det kanske blir ett inlägg på bloggen om bemötande så småningom!?)

På kvällen var vi åter i stugan på Öland. När vi ändå skulle in genom ytterdörren och Lövsångarmamman hade övergivit boet med protest, passade jag på att ta en bild och se fågelungar!!!
(Boet över vår ytterdörr)

Midsommarafton. Här sitter vi Nicklas, du är med oss i våra hjärtan.
___________________________________________________________________
Svar på en kommentar där en människa på våran jord undrar om det inte räcker med alla miljoner insamlade medel till Barncancerfonden? Nej det räcker inte tycker jag! Cancerns gåtan är inte löst, mera forskning, fler forskare behöves och därmed mer medel att samla in.

1 kommentar:

  1. Hittade hit via optiktidningen, hoppas du får många bidrag och följare denna väg. Ämnet bemötande är intressant tycker jag. Är själv i rehabiliteringsfasen efter en tuff diagnos, cytostatikabehandling och benmärgstransplantation. Försöker komma ut och träffa folk på olika sätt, och eftersom jag förändrats en hel del utseendemässigt får jag en hel del reaktioner jag inte alltid förberett mig för. För att det inte ska bli för jobbigt och sentimentalt att förklara läget ber jag folk att läsa min blogg istället för att jag ska dra hela storyn. Har försökt sätta rubriker efter ämne jag tar upp, baserat på den vård jag får och det som dyker upp. En otroligt fin blogg jag kan rekommendera annars som ligger nära det du går igenom är annas anatomi, http://www.google.se/search?q=annas+anatomi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a.

    Lycka till med vandrandet.

    Hälsningar
    Yvonne

    SvaraRadera