En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

fredag 18 juni 2010

Sjätte vandringsdagen















Då var det dags att ge sig iväg från goda vänner i Kalmar. Har ni sett sådana fantastiska vallmo dom har i sin trädgård.
















Gamla industriområdet i Kalmar, massor med företag. Jag har sick-sackat mig fram och lämnat mitt budskap till olika företagare och har haft många trevliga möten.
















På bild nya industriområdet. Ännu fler företag men tyvärr har jag glömt informera alla jag har besökt att de som vill lämna gåvor till barncancerfonden får gärna höra av sig till mig, och skicka logotyp, så lägger jag upp den på bloggen.

Efter att ha besökt IKEA, som sista företag för dagen, möttes jag utav reportern och fotografen från Barometern. Vi gjorde en intervju som ska publiceras imorgon.
















Ann-Louise hade lämnat ett medelande på min mobil idag. Hon undrade om jag möjligtvis kommer att doppa mina fötter i Östersjön, och mycket riktigt här är beviset.
















Efter det sköna fotbadet var det dags att vänta på bussen som skulle föra mig över Ölandsbron.
















Tyvärr var Ölands Djurpark stängt när jag kom fram. Jag får informera där vid ett annat tillfälle.
















På vägen mot Rälla, vad får jag se! Min allra första ekoxe. Ni ska veta att jag har varit på jakt efter att få se den tidigare, och nu låg den framför mina fötter på vägen. Där skulle den ju inte vara så jag fick flytta den från vägen. Så STOR den var!

Nu är det någon mil kvar till Rälla där jag ska sova i natt. Där får jag även sällskap av min syster och min systerdotter.

2 kommentarer:

  1. En varm hälsning från Anita och Per, som finns i lägenheten under er på Sjöbågen. Vi har följt din vandring och beundrar den styrka som får dig att gå vidare, och att du genom bloggen ger oss alla möjlighet att vara delaktiga, även om vi inte gör samma resa som du.

    Kram

    Anita och Per

    SvaraRadera
  2. Hej Nera,
    En hälsning från Barbro som jobbar på hjälpmedelcentralen. Fick veta från Inger om din vandring och har nu följt din blogg. Fantastiskt att du orkar genomföra detta. Kan inte förstå hur man orkar genomgå något sådant som förälder men kan tänka mig att naturen och motion är bra källor att hämta krafter ifrån.
    Tänker på dig och hoppas du får mycket insamlade pengar till barncancerfonden.
    Kram från Barbro

    SvaraRadera