En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

måndag 21 juni 2010

Borgholm



Då är jag redo att vandra runt i Borgholm i dag.



Lämnar här min mailadress om något företag behöver höra av sig.
nerun55@hotmail.com



















.




Bland de första företagen var fiskafären i Borgholm. Handlaren bar på en gädda. Denna lilla gädda är fångad i Kalmarsund!




Jag arbetade mig ner till hamnen, många möten, hoppas det blir gåvor till Barncancerfonden!

I dag var jag sruktuerad, jag skrev upp alla företag som jag besökt och där jag lämnade min informations brev. På Bejers fick jag nya kopior då mina tog slut.
På bild kan man skönja slotsruinen i bakgrunden.






Till lunch åt jag Öländska delikatesser, kroppkakor. Fast de går ej att jämföra med Nicklas farmors! När hon bjöd på kroppkakor var det stort kalas. Nicklas rekord var att äta 15st kroppkakor under samma middag!










Storgatan i Borgholm.
Nu var jag nästan klar med min vandring i Borgholm, då kom jag på att jag glömt en viktig sak att informera om i dag. Nämligen att jag redan har klarat av vandringen från Växjö till Öland. I själva informationsbrevet står det att jag SKA göra en vandring men det är redan historia. Besöket i Borgholm i dag är ju en avslutning på vandringen.






Då var jag hemma i stugan. Vi försöker att inte använda vår ytterdörr för tillfället, utan går in via altanen. Över vår ytterdörr (på bild)har en liten fågel byggt bo och ligger på ägg.
Enligt min man som är duktig på fåglar, är det en Lövsångare.

I morgon ska jag besöka butiker/företag i Köpingsvik. Planerar sedan att åka till Växjö på eftermiddagen.

Flera har skrivit komentarer i bloggen, undrar om man kan svara på en komentar i bloggen direkt? Är det någon som vet?

1 kommentar:

  1. Grattis nera! Du gjorde det... Våra änglar är så stolta nu. Kram från Cilla i ett tropiskt land

    SvaraRadera