En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

onsdag 23 juni 2010

Insamlingen till Barncancerfonden fortskrider!

Jag undrar om jag är tillräckligt tydlig i det jag säger och skriver. Ibland har jag varit så trött, och då blir det som det blir. Mitt nya motto är att livet är för kort för att vara perfekt/korrekt. Så ni som läser detta hoppas jag är tålmodiga. Hör gärna av er om ni undrar över något.

På midsommar ska vår släkt träffas på Öland och vi ska ha knytkalas. (Den första midsommaren utan Nicklas, det kommer att bli svårt).
Eftersom det var slut på maten i kylen var det dags att åka till Maxi och handla. Då fick jag en solig ide, lika solig som den här härligt soliga dagen i Växjö. Jag hängde på mig banderollen med Barncancerfondens logga och tog med mig bössan med samma logga. Under min vandring har jag träffat äldre människor som inte är vana vid datorer, flera har försökt ge mig kontanter under vandringen, som jag ej tagit emot då jag ej haft med mig någon bössa. (jag tyckte jag hade tillräckligt att bära på.) Nu skulle alla få chansen, många kände igen mig och många la slantar i bössan. Det var en av de roligaste inköpsturerna på Maxi.
När jag kom hem undrade min man om jag gjorde rätt som gick inne på Maxi med bössan och när jag tänker efter så var det inte så bra. För tänk om alla olika organisationer skulle gå på Maxi med sina bössor........ det skulle inte handlaren tycka om. Så detta ska inte upprepas.
Nu blir det paus i skrivandet över helgen. Jag önskar alla en trevlig midsommar.

3 kommentarer:

  1. Fick mig ett litet skratt,såg alla organisationer springa runt på Maxi med bössor,skulle se kul ut.Men jag tycker du gjorde rätt för detta är en viktig sak och ibland måste man vara lite fräck och låtsas att det regnar.Ju mer pengar destå mer forskning,och fler barn blir friska.
    Och fantastiskt med din vandring till Öland,och så vill jag önska dig en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra initiativ med din vandring, fantastiskt fint gjort av dig! Har satt in ett litet bidrag på insamlingen. Hoppas ni kan få en bra midsommar.

    SvaraRadera
  3. Jag tittade på Barncancerfondens hemsida och fann att de har ca 725 miljoner kr i tillgångar. Räcker inte det?

    SvaraRadera