En vandring för livet

En vandring för livet
Kängorna är alltid redo!

måndag 7 juni 2010

Sorgens olika vägar......


För att stå ut med sorgen och smärtan har vår familj sökt lindring på olika sätt. Bland annat har vi träffat andra föräldrar som mist barn. Barncancerföreningen Södra annordnar träffar som kallas "Visommist träff". Vår grupp består av fyra föräldrarpar, vi finner stor stöd av varandra. Två psykoterapeuter leder gruppen. Vi träffas i Skåne på en gård som drivs av barncancerföreningen. Själva träffen är en otroligt stark upplevelse som resulterar i att vi alla är "helt slut". Tack och lov att vi blir omhändertagna av andra föräldrar (som också mist barn) men som kommit längre i sin sorgbearbetning, allt de gör, gör de för oss på ideellt basis. De fixar kaffe och mat, diskar och donar. Tackar ödmjukast.

Nu senast i slutet på april träffade vi Annika och Kennet Brocknäs. En fantastisk familj med snävt om tid då de har många barn, men ändå tar sig tid till detta ideella arbeten.


Kennet Brocknäs berättade för oss hur han bearbetade sin sorg efter deras dotter, han åkte inlines Skåne runt! 70 mil på en vecka! Allt detta för sin dotters minne. Förutom inlinesåket samlade han in pengar till Barncancerfonden.

Detta samtal berörde mig mycket, då jag själv sökt efter att göra något mera konkret fysiskt av den sorg jag kännde. Jag gick ut på toaletten och grät då känslan var så stark, jag kände vad jag behövde göra för att bli mera hel. Nu visste jag att jag behövde göra en vandring till Nicklas minne.


Besök gärna Kennets blogg "Inlines Skåne runt" Adressen finner ni under länkar i sidospalten.

Tack Kennet för att du så generöst bjudit på tips och idéer så att jag nu även kommit igång med min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar